כפי
שנמסר בידיעה
מיום 5/8/2009,
הרי
שבכל
הקשור לאיסור כלילת הרחבה לביטוח
משלים לחובה
לפי
הטיוטה השניה של הפוליסה התקנית לביטוח רכב פרטי
ומסחרי עד 3.5 טון - כמעט ואין חדש!
גם כיום
הפיקוח על הביטוח אינו מאשר למבטחים לכלול הרחבה לביטוח משלים לחובה במסגרת פוליסה
תקנית
של
ביטוח רכב
(למעט ציי רכב וקולקטיבים).
הדבר
הניתן לאישור אצל הפיקוח, הוא פוליסה נפרדת לביטוח משלים לחובה.
פוליסה מסוג זה, אמורה לכלול
כיסוי גם לנהג הרכב אשר נושא, מטבע הדברים בסיכון גבוהה שאינו מבוטח לפי הביטוח המשלים
לחובה המוכר כיום, המהווה בעצם הרחבה של הכיסוי לאחריות חוקית כלפי צד שלישי.
להלן הצעה
לתוכנית ביטוח שתהווה שילוב בין ביטוח תאונות אישיות, צד ג', הוצאות רפואיות
והוצאות משפט:
א.
כיסוי בסיס:
-
ביטוח
נזק גוף לנהג הרכב לפי תנאי פוליסת
ביטוח תאונות אישיות
K2 - מוות ונכות בלבד.
-
ביטוח
אחריות חוקית כלפי צד שלישי (נזקי גוף) - המוכר כביטוח
משלים לחובה.
ב.
כיסוי מורחב - בנוסף לבסיס:
-
כיסוי
הוצאות רפואיות מיוחדות לנהג הרכב.
-
ביטוח
אובדן הכנסה לנהג הרכב.
-
מימון הוצאות משפט
ותשלום ההוצאות במקרה של דחיית תביעה המבוטח בבית המשפט להכיר באירוע כתאונת
דרכים.
דברים שיש לקחת בחשבון:
-
קביעת
גבולות אחריות וסכומי פיצוי ראויים לסיכון (1 מיליון דולר לכל הפחות) בביטוח
אחריות חוקית כלפי צד שלישי ותאונות אישיות.
-
הגדרה
מוקפדת וזהירה של מקרה הביטוח, הקף הכיסוי הביטוחי, תנאי הפוליסה וסייגיה
והתעריף.