היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

סוכן ביטוח - שיווק באינטרנט באמצעות סוכנים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

הכתבה ב"גלובס" על סוכני ביטוח


  


אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

סוכן ביטוח <> שיווק באינטרנט באמצעות סוכנים

 

 שיווק באינטרנט באמצעות סוכנים - שינוי כללי המשחק

 

 

 

שתי ידיעות שפורסמו באתר זה בסוף חודש אוגוסט 2009 מציגות מגמה חדשה בשיווק ביטוח רכב על ידי המבטחים.

 

המבוטח יכול לרכוש את ביטוח הרכב באמצעות אתר האינטרנט של חברת הביטוח ולבחור לעצמו את הסוכן הרצוי.

 

כך עושות כיום חברות הביטוח מגדל והראל  גם חברת הפניקס, המשווקת תוכניות לביטוח רכב באמצעות האינטרנט ומאפשרת רכישה באמצעות סוכנים.

 

ממבט ראשון, נראה כאילו דבר לא השתנה, כי סוכן הביטוח נשאר בתמונה ומקבל עמלה. אלא מה? מדובר במהפכה ממשית ביחסים שבין המבטח לבין המבוטח. לפי המצב הקודם, מי ששיווק את הביטוח ויתר את הקשר המידי עם המבוטח היה סוכן הביטוח כאשר מרבית המבוטחים לא טרחו לשנן אפילו את את שמה של חברת הביטוח והסתפקו בידיעת שמו של הסוכן.

 

כיום, לאור מהפיכת השיווק באמצעות האינטרנט, הסוכן הופך להיות גורם יותר מינורי מבחינת המבוטחים יחסית לחברת הביטוח. המבוטח שבוחר בתוכנית הביטוח ובמבטח באתר החברה, יודע היטב, שהמבטח שלו הוא חברת מגדל, או הראל או הפניקס. סוכן הביטוח הוא הגורם האמור ליתן למבוטח את השירות, לכשידרש.

 

מדובר במחיר קבוע מראש ותוכנית הביטוח באתר החברה, כך שהתחרות בין הסוכנים בכל הקשור לתוכנית המשווקת באינטרנט באמצעות המבטחים לא תהיה קשורה בהוזלת מחירים, כבעבר, אלא שהמבוטחים יחפשו את הסוכן שייתן להם את השירות והטיפול הטובים ביותר.

 

כמו כן הדבר יקשה על הסוכן אשר רכש את המבוטח באמצעות אתר המבטח להעביר אותו במועד החידוש ללא הסכמתו או ידיעתו למבטח אחר שעמו בחר לעבוד מהסיבות השמורות עמו, כמו

 

בחירת סוכן של חברת ביטוח על ידי מבוטחים אמורה להיעשות לאחר לימוד פרטי הסוכן באתר האינטרנט שלו.

 

אלא מה? מרבית אתרי האינטרנט של סוכני הביטוח אינם כוללים כל מידע שהוא האמור לייחד ולבדל את הסוכן מסוכני הביטוח האחרים הואיל ומרבית הסוכנים טרם הפנימו את הצורך להשקיע בהצגת התוכן הרלוונטי באתריהם.

 

חלק ניכר מהסוכנים עדיין לא הקים לעצמו אתרי אינטרנט בכלל וחלק אחר שכן הקים אתרים התקשר מול גורמים המתמחים בעיצוב ובתחזוקה של אתרים ואין להם כל מושג מדוע איך וכיצד יש להציג באינטרנט את המאפיינים המיוחדים של הסוכן, על מנת שייבחר על ידי הגולשים שיגיעו אליו באמצעות אתר האינטרנט של חברת הביטוח או באמצעות מנועי החיפוש (שלא לדבר על קידום אתרים שנעשה כיום על ידי מספר מצומצם ביותר של סוכנים).

 

כך ניתן למצוא אתרים של סוכנים המציגים בצורה כללית ביותר (ולא בהכרח מדויקת) את תמצית הכיסוי הסטנדרטי המוענק על ידי כל המבטחים בארץ מבלי לפרט את הכיסויים המיוחדים הניתנים על ידי המבטחים המיוצגים על ידם ומבלי להציג את פרטי ההשכלה הביטוחית או גם הכלכלית , הניסיון, ההתמחות, הרקע וההתמחות המיוחדת של הסוכן.

 

התוצאה היא שהמבוטחים אינם יכולים לבחור את הסוכן המתאים להם ביותר והם מודדים ובודקים את הסוכנים לפי הפרמטרים הידועים והמוכרים להם המסתכמים בגובה הפרמיה המוצעת - וחבל!

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright